Zasady konserwacji sprzętu i oprogramowania do celów naukowo-badawczych
- Awarie sprzętu komputerowego i oprogramowania w pokojach nauczycielskich należy zgłaszać bezpośrednio do Kierownika Laboratorium Komputerowego.
- Administratorzy sieci po oględzinach zdecydują czy samodzielnie dokonają naprawy (podadzą termin usunięcia awarii), czy ma ją wykonać Dział Aparatury Naukowo-Dydaktycznej.
- Naprawy do DAND zgłaszają sekretariaty Katedr.
- Za naprawy wykonywane przez DAND i części zamienne płacą Katedry.
- Zakup oprogramowania i sprzętu potrzebnego do prac naukowo-badawczych dokonują Katedry.
- Ww. oprogramowanie i sprzęt komputerowy instalują administratorzy sieci po uprzednim zgłoszeniu z min. tygodniowym wyprzedzeniem.
- Administratorzy zastrzegają sobie prawo do nie udostępniania uprawnień administracyjnych na pracowniczych komputerach stacjonarnych i przenośnych obsługiwanych przez Laboratorium.
- Pracownik w wyjątkowych przypadkach za zgodą Dziekana może uzyskać trwałe uprawnienia administracyjne, od tego momentu administratorzy nie wykonują napraw dotyczących oprogramowania.
- Zabrania się samodzielnej ingerencji w zainstalowany w pokojach sprzęt.
- Za sprzęt i oprogramowanie zainstalowane w pokojach nauczycielskich odpowiadają pracownicy
Zasady konserwacji sprzętu i oprogramowania w salach komputerowych dydaktycznych.
- Za sprzęt oraz oprogramowanie zainstalowane w salach komputerowych dydaktycznych odpowiada Laboratorium Komputerowe.
- Wszelkie awarie sprzętu i oprogramowania należy zgłaszać do Kierownika Laboratorium Komputerowego.
- Zabrania się samodzielnej ingerencji pracowników oraz studentów w zainstalowany w salach sprzęt i oprogramowanie, w szczególności rozłączania przewodów sieci komputerowej oraz elektrycznej, podłączania własnych urządzeń do gniazd sieci LAN, itp.
- Administratorzy zastrzegają sobie prawo do reinstalacji oprogramowania (wszystkie dotychczasowe dane zachowane na dyskach lokalnych komputerów będą skasowane).
- Zgłaszanie potrzeby instalacji nowego oprogramowania do celów dydaktycznych musi być złożone pisemnie na 14 dni przed rozpoczęciem semestru akademickiego.
- Konieczność instalacji dodatkowego oprogramowania w trakcie semestru musi być złożona pisemnie na 14 dni przed planowanymi zajęciami.
- Nowe oprogramowanie będzie instalowane tylko pod warunkiem posiadania nośnika wraz z licencją.
- Osoba zgłaszająca konieczność instalacji nowego oprogramowania powinna w obecności administratora przetestować poprawne jego działanie na przygotowanym systemie.
- W przypadku, gdy wymagania techniczne zgłaszanych aplikacji przekraczają możliwości sprzętowe posiadanego przez Laboratorium sprzętu bądź powodują konflikt z zainstalowaną konfiguracją systemu, decyzję o zainstalowaniu podejmuje Dziekan.
- Klucze do sal komputerowych nauczyciele pobierają i zwracają do szatni.
- Nauczyciele biorą odpowiedzialność za sprzęt, oprogramowanie i wyposażenie sali w trakcie prowadzenia zajęć.
- Dyżury administratorów Laboratorium Komputerowego będą każdego dnia (poniedziałek-sobota) od godziny 830 do 1930 a w niedzielę od godziny 830 do 1600. Harmonogram pracy administratorów będzie zamieszczony na stronie Wydziału.
Zasady składania zamówień na materiały biurowe.
- Zamówienia na materiały biurowe należy składać do Kierownika Laboratorium Komputerowego.
- Zamówienia należy składać 2 razy w roku: do końca stycznia i do końca maja (nie dotyczy to pisaków do tablic).
- Zamówienia składane po tych terminach nie będą uwzględniane.
- Każdemu pracownikowi przysługuje 1 ryza papieru w semestrze płatna ze środków wydziałowych.
- Zamówienia na tonery do drukarek składają Katedry bezpośrednio do Działu Obsługi Ogólnej i Zaopatrzenia.
- Zakup tonerów finansują Katedry.
- Materiały biurowe mogą być dodatkowo płatne z badań własnych oraz grantów.